21.09.2018

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •


 

 finančne podporila v školskom roku 2015/2016
krúžok lodných modelárov a elektrotechnický krúžok v CVČ Bratislava I.

ďakujeme


Môže vás zaujímať:  Magnetický vypínač.

obsah
prihlásenie

najnovšie komentované články
krátke správy
  • 07.08.2017 vymazaní: "inurim", "Ranbyrig", "toby47 ", "Ortric", "dionigi34"
  • 12.06.2017 vymazaní: "joomla", "Oswsnos"
  • 12.04.2017 vymazaní: "pirati", "Gctric", "he2ska"
  • 03.04.2017 vymazaní: "Cctic", "Gokric", "TimothyDag", "test"
  • 22.03.2017 vymazaní: "test", "Ferdinand xxxx"
  • 08.03.2017 opravené registrovanie nových prispievateľov
  • 01.03.-03.03.2017 patch Joomla
  • ...

 

Kúty 2013 ... ako bolo ?

Bolo dobre. J

No asi najzaujímavejším momentom bola skutočnosť, že prvý krát sme mali možnosť si zajazdiť takpovediac na medzinárodnej úrovni. A to vďaka účasti troch zástupcov z Rakúska.

A treba priznať, že páni Karl Kail (Laerke 65) a Alexander Fiala (JIF 2) nás poriadne "vycvičili", nakoľko obsadili v preteku 1. a 3. miesto. Zľahka som si ich prelustroval na webe a vyzerá to tak, že majú skúsenosti z iných plachetničkárskych kategórii ( IOM,...). Bolo to na ich vyrovnaných výsledkoch aj vidno. Aj keď zrejme nepatria k európskej RC jachtárskej špičke a ani ich modely nie sú práve "najnovšie výkriky uhlíkovej technológie", sú evidentne dobre vyjazdení a takticky vyspelí. Tým sa len potvrdzuje, že jachting, a to aj v RC podobe, je o najmä skúsenostiach.

Z našich ostrieľaných borcov si dobre viedli Juraj Karolus (4.miesto, Coriolis) a Peter Machata (5.miesto, Mach 1). Milan Sedláček z Brna ( 6.miesto, NOUX 65), je síce tiež medzinárodný účastník, ale keďže sa úspešne zúčastňoval všetkých minuloročných pretekov, berieme ho takmer ako "domáceho" J. V Kútoch mal v prvých rozjazdách problémy s vytrimovaním lode, ale dve 2. miesta v piatej a šiestej rozjazde nasvedčujú, že aj v tomto ročníku seriálu RG-65 nám Milan  poriadne "zatopí".

Z nováčikov, teda z tých, ktorí zatiaľ absolvovali len jeden či dva preteky, veľmi slušné 7. miesto obsadil so svojou Apsarou Peter Berec. Preukázal tak, že aj tento, v záplave Coriolisov trochu zabudnutý francúzsky design lode je schopný presadiť sa v konkurencii.

Miro Líška prezbrojil v tejto sezóne z JIFa 65 na nový Coriolis, a napriek tomu, že novú loď ešte nemá celkom „v ruke“ si ju veľmi pochvaľoval a vybojoval 8. miesto.

Ďalší z nových jazdcov, Ján Šauša s Alcaravanom ( 9.miesto), sa prejavil ako „šťuka“ v rybníku, keď sa mu podarilo v niektorých rozjazdách predbehnúť favoritov. K lepším výsledkom mu zatiaľ zrejme chýba viac skúsenosti a vyrovnanejšie výkony.

Šaňo Čimo by si za veľký kus organizátorskej práce,  ktorú urobil pre akciu v Kútoch zaslúžil asi lepšie umiestnenie (10.miesto, Coriolis). Zabezpečil prakticky cele preteky. Vybavením vodnej plochy u rybárskeho zväzu a obce Kúty počínajúc, cez ubytovanie v Moteli U Janíčkov, zaangažovanie p. starostu Kútov, účastníckymi samolepkami a vecnými cenami končiac. Tiež bol otcom myšlienky pozvať modelárov z Rakúska. Kontaktoval ich už v zime a počas akcie robil tlmočníka. Za „odmenu“ si ešte vyslúžil post riaditeľa pretekov, takže možno tlak zodpovednosti a povinností zabránili lepšiemu výsledku. Aj tak mu touto cestou za nás všetkých ďakujem.

Z ostatných pretekárov ešte spomeniem Ondra Šaušu, ktorý pre sezónu 2013 tiež nachystal nový Coriolis. No nachystal, ako nachystal ... V predvečer súťaže, teda v piatok doniesol "polotovar" s tým, že to ešte treba trochu dokončiť. Normálnemu človeku by to trvalo asi niekoľko večerov, ale Ondrej za výdatnej pomoci viacerých „dobrých radcov“ skutočne loď spojazdnil.  Ale nechcel by som byť v jeho posádke, keby sa jednalo o skutočnú jachtu J.  A že to ešte nebolo, ako sa vraví "to pravé orechové" svedčí jeho 14. miesto. Model skratka nebol dostatočne vyladený a dosť sa s ním pri rozjazdách trápil.

Akcia v Kútoch bola oproti minuloročným pretekom neštandardná aj v tom, že sme boli na mieste činu už v piatok poobede. Postavili sme trať a bol dostatočný časový priestor aj na tréning. Po dlhej zime väčšina z nás mala lode prvý krát na vode, takže možnosť odskúšania a vytrimovania plachetníc prišla vhod. Podvečer sme rozkúrili gril a pootvárali tekuté podporné prostriedky. Počasie nás príliš nešetrilo, lebo bolo dosť chladno a dokonca sa prihnal silný dážď. Keďže jachtári musia takéto rozmary počasia zvládať, vytrvali sme pod prístreškom letnej terasy až kým neprestalo pršať. Odmenou nám bola dvojitá dúha nad jazerom, ktorú sa nám viacerým podarilo odfotiť. S nastávajúcim súmrakom nás zima predsa len donútila k ústupu do ubytovne. Tam sme pri víne a speve pokračovali v odborných debatách, poniektorí až do skorého rána.

Čo sa týka samotného priebehu súťaže, začali sme podľa harmonogramu o desiatej oficiálnym zahájením za účasti pána starostu obce Kúty.

Rozjázd bolo celkom sedem, za premenlivého počasia a zväčša pomerne silného vetra. Po obedňajšej prestávke, kedy sme sa boli najesť v Motoreste u Janíčkov, sa počas 4.rozjazdy spustil dážď, ale kým sme preteky stihli prerušiť, dážď ustal a mohlo sa pokračovať. Vietor sa vystupňoval tak, že rakúski kolegovia prehodili na lode menšie plachty. My slovenskí kolegovia sme nemali čo prehadzovať, tak sme museli dobojovať s tým čo sme mali, a teda najväčším "A" typom oplachtenia. A že to bol tvrdý súboj so živlom... Aj som sa na anemometer zabudol pozerať - tak fúkalo. Typujem že v nárazoch to mohlo byť vyše 15 m/s . Okolo pol štvrtej poobede sme dojazdili poslednú siedmu rozjazdu a Marian Ritomský, ktorý robil počas celej súťaže rozhodcu a zapisovača jázd, spočítal výsledky. Ešte že sa najhoršia jazda  u každého súťažiaceho škrtá. Viacerým to zachránilo slušné umiestnenie.

Na vyhlasovanie výsledkov opäť prišiel pán starosta z Kútov. Potešiteľné pre nás, ako organizátorov bolo to, že oficiálne deklaroval záujem obce, aby sme sa s plachetnicami do Kútov vrátili a rozvinuli tak tradíciu súťaže v RC jachtingu. Okrem toho nás milo prekvapil tým, že priniesol pre víťaza pretekov pekný darčekový kôš. Podpora zo strany obce spolu s dobrým zázemím v "U Janíčkov" (vodná plocha, ubytovanie, možnosť stravovania) dáva optimimizmus a predpoklad veriť, že sa v Kútoch s plachetnicami triedy RG-65 ešte stretneme.

PeterP (SVK 04)

 

P.S. Pár mojich fotiek z akcie nájdete tu: http://macomrkva.rajce.idnes.cz/RG-65_Kuty_2013/

Výsledky:

č. plachty meno priezvisko Model               body spolu poradie
Sail No Forename Surname Boat/Hull Race 1 Race 2 Race 3 Race 4 Race 5 Race 6 Race 7 Total LESS
Discards
Score
AUT 74 Karl Kail Laerke 65 3 1 2 DIS/3 1 1 1 9 1
04 Peter Podhorný Coriolis 1 3 3 1 4 3 DIS/5 15 2
AUT 180 Alexander Fiala JIF 2 2 2 1 5 7 DIS/10 4 21 3
10 Juraj Karolus Coriolis 5 DIS/11 8 2 3 5 2 25 4
08 Peter Machata Mach 1 4 6 5 4 5 6 DIS/7 30 5
CZE 66 Milan Sedláček NOUX 65 7 4 DIS/15 7 2 2 10 32 6
15 Peter Berec Apsara 8 8 7 DIS/10 6 7 3 39 7
09 Miroslav Líška Coriolis 10 5 10 6 DIS/10 4 8 43 8
05 Ján Šauša Alcaravan DIS/19 7 4 8 8 15 9 51 9
13 Alexander Čimo Coriolis 6 10 9 11 9 DIS/11 6 51 10
06 Juraj Letovanec JIF65 9 9 6 12 15 9 DIS/15 60 11
AUT 52 Franz Scholz Laerke 65 14 DIS/16 11 9 12 8 11 65 12
11 Gabriela Podhorná Alcaravan 13 12 12 DIS/14 11 13 13 74 13
18 Ondrej Šauša Coriolis 11 13 13 13 13 DIS/14 12 75 14
02 Michal Rataj JIF65 12 14 14 DIS/15 14 12 14 80 15
07 Peter Mikulka Coriolis 15 15 17 19 19 19 DIS/19 104 16
03 František Bokor JIF65 16 17 19 16 19 19 DIS/19 106 17
21 Robert Schmid Apsara 19 19 16 19 19 19 DIS/19 111 18

DIS - nezapočítaný najhorší výsledok / body.

Rozhodca: Marian Ritomský

You have no rights to post comments