- Podrobnosti
-
Kategória: 2014
-
Uverejnené pondelok, 23. jún 2014, 16:40
-
Napísal: PeterP
-
Prečítané: 2150x
Po necelom roku sme sa vrátili na "miesto činu" a 3. seriálovú súťaž sezóny 2014 sme opäť odjazdili na vodnej nádrži Vývrat nedaľeko Rohožníka. Súťažné zápolenie nám tentokrát spestril rockový festival konaný na nedalekej lúke.
Naštastie "hudobná produkcia" naplno začala až poobede, o to však s väčším nasadením ( rozumej decibelmi). Evidentne však medzi modelármi nie je veľa rockových fanúšikov, pretože najväčšie ovácie na našom štartovisku nastali vtedy, keď kapela oznámila " ... toto bola posledná pesnička a nasleduje krátka prestávka". :-)
Ale k samotnej súťaži
Vývrat je špecifická tým, že jazdíme z koruny hrádze. To má svoje výhody (dobrý výhľad na trať) aj nevýhody. Nevýhodou je najmä zlý prístup k vode, kedy treba cca 2 m pohybovať po šikmej ploche a zliezať po hladkom betonovom múre. Ten je navyše pri vode obrastený klzkými riasami, na ktoré je neradno stúpať. Na vlastnej koži si to v závere súťaže vyskúšal Fero Bokor, ktorý sa pošmykol pri vyberaní modelu z vody a nechtiac sa okúpal. A to tak, že sa za nim na chvíľu voda zavrela. To že mal na sebe oblečenie by nebola až taká tragédia, ale bohužiaľ mal na krku zavesený aj svoj parádny vysielač Futaba. Najepšia na celej story bola Ferova hláška, keď ho ťahali z vody a z vysielača sa lialo ako z konvy. S kľudom angličana sa opýtal, či ho niekto aspoň stihol pri tom nedobrovoľnom kupeli odfotiť :-)
Okrem tohoto "spestrenia" súťaž prebehla pomerne v pohode. Počasie bolo príjemné, poloblačno, s teplotou okolo 22-24 0C. Vietor by bol tiež skoro ideálny, nebyť toho, že sa neskutočne točil. Ale aspoň po väčšinu dňa fúkalo. Pätnásť súťažiacich odjazdilo za cca 4 hodiny rekordný počet 9 rozjázd. Poučení internetom sme totiž zaviedli prax vyššieho počtu časovo kratších rozjázd. Jednotlivé rozjazdy sme jazdili na tri okruhy, pričom jedna trvala cca 15 - 20 minút. Minimalizovali sme tiež prestávky medzi rozjazdami, a radšej sme predlžili čas na obednú pauzu. Zdá sa že takto je to zaujímavejšie, než jazdiť 30 a viac minút dlhé rozjazdy a urobiť ich štyri - päť ža deň. Aj keď sa nejaká rozjazda závodníkovi nevydarí, má takto viac šancí opäť zabojovať a udržať sa "v hre".
Súťaž nám "pískali" Robert a Barborka. Svojej úlohy sa zhostili veľmi dobre a zodpovedne, tak len verme, že ich ochotu budeme môcť využiť aj niekedy v budúcnosti. :-)
Snáď to nie je len môj pocit, ale zdá sa mi, že súťažné pole je opäť vyjazdenejšie a vyrovnanejšie. Vidno to bolo napríklad pri štartoch rozjázd, kedy celý pelotón v elegantne zovrenom šíku vyrazil na trať a hneď na prvej bóji sa tým pádom ide do súbojov "na zteč ". Ale aj dojazdy do cieľa boli veľmi vyrovnané a často posledné metre trate rozhodovali o umiestnení. Skrátka "nervy" do poslednej chvíle. Padol dokonca zlepšovací návrh, že by sme mohli RGčka dovybaviť delami, a mať tak možnosť efektívne poriešiť dobiedzajúcu loď súpera. Môžeme o tom cez zimu porozmýšlať :-) Nedávno som v nejakom zahraničnom modelárskom časopise čítal článok o plachetnicách RG-65 s podtitulom " malé plachetnice s veľkým potenciálom zábavy". Takže ako hovorí pán Pitkin " vvo ttom too jeee !" :-)
Najbližšie si súťažne s RGčkami zajazdíme 12. júla v Šamoríne. Opäť vyskúšame novú vodnú plochu, tak si to nenechajte ujsť .
Výsledková listina
Rozhodca |
Robert Berec |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vývrat |
21.júna 2014 |
SCORER: |
Barbora Liškova |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
č.plachty |
meno |
|
Model |
rozjazda 1 |
rozjazda 2 |
rozjazda 3 |
rozjazda 4 |
rozjazda 5 |
rozjazda 6 |
rozjazda 7 |
rozjazda 8 |
rozjazda 9 |
body spolu |
poradie |
Sail No |
Name |
Club |
Boat/Hull |
Race 1 |
Race 2 |
Race 3 |
Race 4 |
Race 5 |
Race 6 |
Race 7 |
Race 8 |
Race 9 |
Total LESS Discards |
Score |
40 |
Peter Podhorný |
Bratislava |
Nekst Round |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
DIS/5 |
11 |
1 |
CZE 66 |
Milan Sedlaček |
CZ, Brno |
NOUX 65 |
4 |
2 |
3 |
DIS/8 |
2 |
1 |
2 |
7 |
2 |
23 |
2 |
77 |
Peter Berec |
Bratislava |
Coriolis |
3 |
DIS/9 |
5 |
3 |
3 |
6 |
5 |
2 |
1 |
28 |
3 |
09 |
Miroslav Líška |
Bratislava |
Coriolis |
1 |
DIS/15 |
4 |
11 |
5 |
2 |
3 |
5 |
14 |
45 |
4 |
10 |
Juraj Karolus |
Bratislava |
Coriolis |
5 |
4 |
9 |
2 |
9 |
DIS/12 |
4 |
4 |
9 |
46 |
5 |
41 |
Gabriela Podhorná |
Bratislava |
Coriolis |
13 |
12 |
2 |
6 |
6 |
4 |
DIS/13 |
3 |
4 |
50 |
6 |
37 |
Juraj Száraz |
Galanta |
Alcaravan |
8 |
3 |
8 |
9 |
DIS/10 |
5 |
8 |
8 |
3 |
52 |
7 |
17 |
Ján Šauša |
Bratislava |
Coriolis |
7 |
6 |
7 |
7 |
4 |
9 |
6 |
DIS/11 |
7 |
53 |
8 |
02 |
Michal Rataj |
Bratislava |
JIF 65 |
12 |
7 |
6 |
4 |
7 |
8 |
12 |
DIS/13 |
6 |
62 |
9 |
80 |
Peter Machata |
Stupava |
Mach |
6 |
10 |
10 |
5 |
16 |
DIS/16 |
9 |
10 |
10 |
76 |
10 |
44 |
Karol Both |
Bratislava |
Coriolis |
10 |
13 |
DIS/16 |
10 |
8 |
16 |
7 |
6 |
8 |
78 |
11 |
03 |
František Bokor |
Šamorín |
NOUX 65 |
DIS/15 |
5 |
11 |
14 |
12 |
11 |
10 |
9 |
13 |
85 |
12 |
15 |
Robert Berec (žiak) |
Bratislava |
Apsara |
14 |
8 |
12 |
13 |
11 |
10 |
14 |
DIS14 |
11 |
93 |
13 |
13 |
Alexander Čimo |
Stupava |
Coriolis |
11 |
11 |
14 |
12 |
13 |
7 |
11 |
15 |
DIS/15 |
94 |
14 |
56 |
Ivan Demeter |
Bratislava |
Coriolis |
9 |
14 |
13 |
15 |
14 |
13 |
DIS/16 |
12 |
12 |
102 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DNS/DNF = 16 |
|
|
Score Discarded/najhorší výsledok sa škrtá |
|
|
|
|
|
|
|
|
neodštartoval/nedojazdil |
|
DIS/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
You have no rights to post comments
Komentárov
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14149457/2014-06-21%2011.17.54.mp4.zip
Peter SVK77
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14149457/2014-06-21%2011.17.54.mp4
Natáčané mobilom.
A pár fotiek:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14149457/Vyvrat_2014_pberki.zip
Peter SVK77
Preto prosím o vzájomnú tolerantnosť, aby sme si zbytočne nekazili radosť z jazdenia s plachetnicami.
A keďže nadbytok rozhodcov proste nemáme, ostáva nám len zmysel pre "fair play" v každom z nás.
Ak som na 100% presvedčený, že som išiel správnym kurzom, netreba sa nechať "zviklať" názorom skupiny spolujazdcov, pretože tí by nemali nariaďovať čo kto má alebo nemá urobiť. Môžu podľa pravidiel podať protest rozhodcovi ( ak nejaký je
Ak si ale nebudem úplne istý, či som bóju podišiel, alebo nie, radšej tú potrebnú otočku spravím a pokračujem v preteku ďalej.