24.04.2018

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •


 

 finančne podporila v školskom roku 2015/2016
krúžok lodných modelárov a elektrotechnický krúžok v CVČ Bratislava I.

ďakujeme


Môže vás zaujímať:  Magnetický vypínač.

obsah
prihlásenie

najnovšie komentované články
krátke správy
  • 07.08.2017 vymazaní: "inurim", "Ranbyrig", "toby47 ", "Ortric", "dionigi34"
  • 12.06.2017 vymazaní: "joomla", "Oswsnos"
  • 12.04.2017 vymazaní: "pirati", "Gctric", "he2ska"
  • 03.04.2017 vymazaní: "Cctic", "Gokric", "TimothyDag", "test"
  • 22.03.2017 vymazaní: "test", "Ferdinand xxxx"
  • 08.03.2017 opravené registrovanie nových prispievateľov
  • 01.03.-03.03.2017 patch Joomla
  • ...

 

Comorra Cup 2015 - ako bolo ...

            Meteorológovia sľubovali na sobotu, 18. júla 2015 poriadne horúčavy. S nádejou v ich omylnosť,  vyrazili sme skoro ráno do Komárna na štvrté tohoročné stretnutie „ergečkárov“.

 Na mieste činu nás veľmi príjemne prekvapila pokojná, prázdninová nálada malebného miesta krásnej prírody pri mŕtvom ramene Váhu. Hneď po príchode nám bolo jasné,  že organizátori zobrali prípravu tejto akcie vážne a dôstojne. Ohraničili priestor, pripravili informačnú tabuľu, aby bolo i okoloidúcim jasné, čo za akciu sa tu koná. Vytýčili trať  (mne do tej doby neznámeho tvaru), ktorá v sebe ukrývala niekoľko možností  jej prejazdu ( kurzu) podľa smeru vetra.  Až v poslednej minúte pred štartom sa súťažiaci dozvedeli konečnú podobu kurzu pri danej rozjazde.  Táto inovácia  sa mi veľmi páčila. Trať mala aj svoje malé  „mínus“, a to, že bola pomerne krátka. Jazdilo sa na dve kolá, takže ak súťažiaci zle vyštartoval, mal v hustom poli závodníkov len málo možností dobrou jazdou dobehnúť tých „správne vyštartovaných“.

Po príchode sme rozložili rýchlo prístrešky, ktoré nás počas celodennej páľavy aspoň trocha ochraňovali od pichľavých lúčov slnka. „Naštelovali“ sme lode a čakali na pokyny organizátorov. Vďaka veľmi hojnej účasti maďarských kolegov ( a ako sa aj na konci ukázalo, veľmi šikovných skipperov), bolo na súťaži až 28 lodí ( pôvodne malo byť cez 30). A tak sme v zmysle pravidiel  boli rozdelení do dvoch skupín, ktorých „obsah“ sa postupne menil, podľa toho, ako sme sa umiestňovali v jednotlivých rozjazdách. Princíp mi je doteraz neznámy, ale to pre mňa nebolo až tak podstatné. Rozhodca rozhodol, kedy má kto na jazdu nastúpiť   a bolo. J

         Žiaľ, čo nám neprialo bola sila, teda skôr „slabota“ vetra. Ten nie a nie sa rozdúchať, dokonca chvíľami sa na nás úplne vykašľal a  maďarský rozhodca predčasne pre neregulérnosť podmienok  ukončoval rozjazdy, ktoré  sa následne  museli opakovať. Napokon sa nám podarilo odjazdiť po 3 rozjazdy v každej skupine. A ako už to býva zvykom, po súťaži sa všetko dostáva na správnu koľaj.  Po oficiálnom ukončení preteku  sa vetrík umúdril a slovenská, i keď menej početná výprava spolu s pár maďarskými a moravským kolegom  „hodila“ lode na vodu a zajazdila si v poriadnom vetre.

         Nasledovalo oficiálne ukončenie, vyhlásenie výsledkov. Organizátori vecnými darmi a plaketami ocenili prvých troch účastníkov. Víťaz pretekov sa stal aj dočasným majiteľom pekného  putovného pohára Comorra Cup.  Ocenený bol dokonca aj posledný na výsledkovej  listine.

A moje pocity?

V prvom rade by som chcela poďakovať organizátorom.  Bolo mi ich až ľúto, že si dali toľko námahy a akciu pripravili fakt výborne. Nakoniec sklamal vietor, takže sme si pomerne málo zajazdili.

Zúčastnil sa veľký počet účastníkov ( SVK, HUN, CZE). Síce sme si s maďarskými kolegami moc nepokecali, ale to množstvo lodí bolo príma.

A k účasti Slovákov?   Rozumiem tomu, že je dovolenkové obdobie, takže nie každý mal možnosť prísť. Rozumiem  aj tomu, že niektorí z nás sa zamýšľajú nad „vývojom“ rg-čkárskych stretnutí osobitne v tejto sezóne. Niektorí razantne odmietajú inovácie, niektorí v sebe majú „ducha“ súťaženia, a tak im vyhovuje že z priateľských stretnutí pár nadšencov, ktorí si chodia zajazdiť len tak pre radosť, sa stávajú čoraz „serióznejšie a oficiálnejšie“ preteky.

Ja som mala na túto tému tiež s Petrom debatu, dokonca by som povedala, že pomerne  „vyostrenú“  J.  Bolo treba si  „utriasť“  svoje názory a postoje, ale hlavne .... svoje ambície.  A vtedy sa mi rozjasnilo.  

Akosi  som sa k Vám "namotala"  a je mi s Vami fajn. Zabávam sa a  „malé lodičky“  mi prirástli k srdcu. Áno, boli aj nervóznejšie chvíle, asi najviac v Piešťanoch. Ale myslím, že  na Vývrati atmosféra už bola celkom OK.  No a Komárno to len potvrdilo.  Že sme si vzájomne držali palce, že sme srandovali.  A ak sa chcel niekto domôcť svojich práv na vode, robil to „normálnou formou“  upozornenia.  Neriešili sa zbytočné a nepodstatné spory, dobre sme si  pokecali a i pri 38 stupňoch sa ozýval smiech a bola pohoda.

       Takže, môj postoj je ten, že ak je ochotný niekto organizovať tieto stretnutia, plne budem rešpektovať jeho spôsob prípravy akcie, či pôjde len o stretnutie priateľov, pretek len tak pre radosť, alebo oficiálne preteky s platením štartovného. Ak chcem jazdiť ( a ja chcem J ), zaplatím si  aj tých  pár euro, pretože :

-        ma baví jazdiť,

-        chcela by som sa aspoň trošku zlepšiť,

-        pretože vždy na akciu prídu ľudia, s ktorými je mi príjemne,

-        pretože nemám ambície vyhrávať, ale zabávať sa ( zatiaľ J).

        A na záver Vám chcem všetkým poďakovať za Vašu zhovievavosť. Viem, že ste ku mne ohľaduplní, že mi tolerujete veci a počiny, čo by ste možno kolegovi mužského pohlavia aj niekedy okorenili riadnymi nadávkami. Viem to a vážim si toho ...

Ahoj! 

Gabriela ( SVK 41)

Foto: P. Berec

Komentárov  

 
#14 ladous 2015-07-24 15:53
Jednou to přijde. Taková Kristýna dle mého pojme trať i pro 50 modelů, otázkou je, kolik by na řádný průběh regaty muselo dohlížet lidí. Pak je pochopitelně i za cenu zkrácení doby soutěžních jízd rozdělení do více skupin pro pořadatele nejjednodušší.
 
 
#13 PeterP 2015-07-22 23:14
Citovanie ladous:
Citovanie PeterP:
Na na maďarskej stránke poskytli vysvetlenie:
Jedná sa o tzv. HMS (Heat Management System).

Ještěže u NSS podobné problémy zatím nemusíme řešit, to by se ve výsledcích už vůbec nikdo nevyznal. Už takto mají někteří problém s úpravou času přes koeficient.

No NSS asi nepocita s variantou, ze sa rozjazdy zucastni viac ako 30 lodi v jednej kategorii. Ale raz to mozno pride :-)
 
 
#12 ladous 2015-07-22 20:50
Citovanie PeterP:
Na na maďarskej stránke poskytli vysvetlenie:
Jedná sa o tzv. HMS (Heat Management System).

Ještěže u NSS podobné problémy zatím nemusíme řešit, to by se ve výsledcích už vůbec nikdo nevyznal. Už takto mají někteří problém s úpravou času přes koeficient.
 
 
#11 PeterP 2015-07-21 14:56
Na na maďarskej stránke poskytli vysvetlenie:
Jedná sa o tzv. HMS ( Heat Management System), ktorým sa počítajú výsledky pri regatách s vysokým počtom účastníkov.
Našiel som relevantný odkaz v angličtine. Kto má záujem, môže si naštudovať. 8-) www.theamya.org/resources/prorelsys.php

Pokúsim sa vysvetliť, ako som to pochopil ja ( prípadne ma opravte)

V prvej rozjazde sa štartovné pole rozdelí na dve polovice ( dohodou, losovaním ... v našom prípade to rozdelil rozhodca 28/2 =14 )
Body sa v skupin A aj B udeľujú štadnartne podľa poradia dojazdu do ciela ( takže dva krát 1. miesto, atď).
To bol výsledok prvej rozjazdy ( A + B skupiny).
Potom to začne byť zaujímavé. :-)

2. rozjazda. Vytvorí sa skupina B matematikou (28 - 4)/2 = 12 ( Číslo 4 znamená počet "prestupujúcich " lodí ... môže byť aj iné ( 5,6) "Prestupujúce" lode sa pridajú k skupine B, teda počet lodí v B je celkom 16. (12 + 4 = 16 lodí ). Skupinu utvorí teda 16 lodí z prvej rozjazdy z pozícii 7 - 14 ( z A aj B skupiny)

V 2. rozjazde skupiny B sa výsledky stanovia tak, že prvé štyri lode v cieli nezískajú žiadne body, a ostatné získavajú body za miesto 17. - 28.
Prvé štyri lode automaticky postupujú do 2. rozjazdy skupiny A ( takže v najhoršom prípade získajú body za 13. - 16. miesto)
Z toho vyplýva, že po druhej rozjazde pre obe skupiny ( A + B) majú všetci pridelené body od 1 do 28 ( to samozrejme platí pre počet lodí v súťaži 28 ). Akurát prví štyria zo skupiny B si zajazdia dva krát.

V tretej rozjazde podľa všetkého najhorší štyria z 2. rozjazdy skupiny A opäť idu do skupiny B a celý proces sa opakuje.

Učelom tohoto systému je vytriediť "lepšie" lode postupne do vyššej skupiny ( A) aby spolu jazdili cca rovnocenní skipperi a tí lepší nezískavali "ľahké víťazstvá" z pretekania s menej výkonnými loďami.

Používa sa to celosvetovo aj pri ozajstnom jachtingu. Dokonca skupín môže byť aj viac, než len A a B, takže sa riešia takto preteky aj s ozaj vysokým počtom účastníkov. Smolu (alebo štastie?) má ten závodník, ktorému sa "podarí" zotrvať v postupujúcej a následne zostupujúcej "štvorke". Ten si moc neoddýchne :D
 
 
#10 Munda 2015-07-20 18:28
Citácia:
Akosi som sa k Vám "namotala" a je mi s Vami fajn. Zabávam sa a „malé lodičky“ mi prirástli k srdcu. Áno, boli aj nervóznejšie chvíle, asi najviac v Piešťanoch. Ale myslím, že na Vývrati atmosféra už bola celkom OK. No a Komárno to len potvrdilo. Že sme si vzájomne držali palce, že sme srandovali. A ak sa chcel niekto domôcť svojich práv na vode, robil to „normálnou formou“ upozornenia. Neriešili sa zbytočné a nepodstatné spory, dobre sme si pokecali a i pri 38 stupňoch sa ozýval smiech a bola pohoda. Takže, môj postoj je ten, že ak je ochotný niekto organizovať tieto stretnutia, plne budem rešpektovať jeho spôsob prípravy akcie, či pôjde len o stretnutie priateľov, pretek len tak pre radosť, alebo oficiálne preteky s platením štartovného. Ak chcem jazdiť ( a ja chcem J ), zaplatím si aj tých pár euro, pretože :
Gábi, tak tomuto moc a moc tleskám!!! Napsala si to fantasticky!!! Asi by to málokdo napsal líp a hlavně výstižněji :-)
 
 
#9 Munda 2015-07-20 18:18
Přidám odkaz na fotky ze závodu, co jsem pořídil

http://munda1.rajce.idnes.cz/RG-65,_Komarno_-_Comoora_cup_2015
 
 
#8 smith-polymers 2015-07-20 15:19
Ahojte Kolegovia,

prvorade dakujem za vašu účasť a fantastický report pani Gabriely!!! no comment...
týkajúc sa výsledkov, už som avizoval kolegom z HU aby výpočty spresnili.
Ak budem mať echo, dám vedieť.

Na margo: samozrejme organizátor potrebuje prihlásených čím viac; ergo aj tí, ktorý sa nevedia zúčastniť aspoň nech dajú echo, že soráč, nevychádza mi to. Je to lepšie ako mlčať.Snáď nabudúce to bude hustejšie aj zo strany SVK skipperov.Hanbi ť sa zaručene nemáme za čo, technika aj vedomosti sú na dobrej úrovni (zas seba by som zatial nezaradoval medzi vás, mám sa čo ešte učiť) vyjazdenosť a možno niektoré technické špecifikácie spôsobujú rozdiel v niektorých situáciách. Napr. víťaz Tibu od kedy používa Molinea kýl a kormidlo sa rádovo zlepšil. A toto nie je reklama na Imreho produkty ale výsledkami potvrdený fakt.

Hurrá RG65
 
 
#7 pberki 2015-07-20 13:27
V prvej jazde sú 2x 1.miesto, 2x 2.miesto atď., v dvoch ďalších už nie. Snáď to niekto vysvetlí.
P.
 
 
#6 PeterP 2015-07-20 13:15
Možno by nám len niekto mohol vysvetliť, ako sa to vlastne počíta, keď jazdia dve skupiny. Je fakt, že v žiadnej rozjazde nikto nemohl byť 26, ak by sa počítal za výsledok poradie dojazdu v skupine ( skupina mala cca 15 - 18 ľudí)
 
 
#5 pberki 2015-07-20 13:07
Citovanie PeterP:
Pozeram a nerozumiem ...
V druhej rozjazde som došiel( podľa mňa) druhý, potom čo ma pred cieľom predbehol maďarský kolega. Na základe toho som postúpil do A skupiny. Vo výsledkovej listine mám najlepšie umiestnenie 9. miesto ??? :sad:
Myslím, že pán rozhodca by mal mať aj zapisovača, lebo evidentne nestíhal písať do tabuľky.

Tak toto môžem potvrdiť, lebo ťa predbehol potom, čo som ti tak "skvele" radil.
 

You have no rights to post comments