- Podrobnosti
-
Kategória: 2016
-
Uverejnené utorok, 17. máj 2016, 10:45
-
Napísal: PeterP
-
Prečítané: 3494x
Tretia súťaž plachetníc RG-65 v sezóne 2016 sa opäť uskutoční na našej obľúbenej nádrži Vývrat pri Rohožníku, a to v sobotu 11. júna 2016. Počas predchádzajúcich ročníkov bolo na Vývrati vždy slnečno a horúco ( až príliš) , ale možno v duchu tohoročnej "tradície" bude zase pršať. Tak sa pripravte na každú eventualitu :-)
Predpoveď počasia pre Vyvrat:
https://www.windyty.com/48.448/17.173?48.448,16.596,9
Program:
9:00 - 9:45 Prezentácia
10:00 - 12:00 súťažné jazdy
12:00 - 13:00 obedná prestávka
13:00 - 16:00 súťažné jazdy
16:30 Vyhodnotenie súťaže a vyhlásenie výsledkov
Miesto konania: hrádza vodnej nádrže Vývrat, pri Rohožníku
https://www.google.sk/maps/@48.4327711,17.1672075,17z
Prístup: v smere od Bratislavy zo štátnej cesty 501 ( Kuchyňa - Rohožník) pred Rohožníkom odbočka doprava . Obočka je značená informačnou tabuľou.
Štartovné sa nevyberá.
V lokalite sa dá parkovať autom. K dispozícii je miestný bufet s cenovo dostupnou ponukou jedál a nápojov.
Prihlášky do súťaže prosíme zaslať napr. prostredníctvom tejto stránky do termínu 7.6. 2016 ( utorok pred akciou).
Tešíme sa na Vašu účasť.
Výsledky doplnené 13.6.2016
Dátum konania súťaže: 11.júna 2016, Miesto: vodná nádrž Vývrat, Rohožník, Počasie: polooblačno, teplota 20 - 24 0C, vietor 2-6m/s
Rozhodcovia: Robert Berec st., Barborka Líšková
č.plachty |
meno |
|
Model |
rozjazda 1 |
rozjazda 2 |
rozjazda 3 |
rozjazda 4 |
rozjazda 5 |
rozjazda 6 |
rozjazda 7 |
rozjazda 8 |
rozjazda 9 |
rozjazda 10 |
|
body spolu |
poradie |
Sail No |
Name |
Club |
Boat/Hull |
Race 1 |
Race 2 |
Race 3 |
Race 4 |
Race 5 |
Race 6 |
Race 7 |
Race 8 |
Race 9 |
Race 10 |
Race 15 |
Total LESS Discards |
Score |
SVK30 |
Gezo Milos |
SK Likavka |
Goth XP |
DIS/2 |
DIS/2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
10 |
1 |
SVK40 |
Podhorny Peter |
SK Bratislava |
Nekst Round |
1 |
6 |
5 |
1 |
1 |
6 |
2 |
DIS/8 |
DIS/8 |
3 |
|
25 |
2 |
CZE20 |
Sejkora Roman |
CZ Olomouc |
Coriolis |
5 |
4 |
2 |
DIS/23 |
7 |
3 |
4 |
3 |
4 |
DIS/8 |
|
32 |
3 |
SVK77 |
Berec Peter |
SK Bratislava |
Coriolis |
4 |
DIS/7 |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
5 |
6 |
DIS/7 |
|
33 |
4 |
SVK16 |
Jankovic Jozef |
SK Likavka |
Goth |
10 |
1 |
4 |
6 |
3 |
2 |
5 |
2 |
DIS/20 |
DIS/15 |
|
33 |
5 |
SVK37 |
Szaraz Juraj |
SK Galanta |
Ester 65 |
DIS/12 |
DIS/13 |
7 |
5 |
6 |
11 |
9 |
4 |
7 |
5 |
|
54 |
6 |
CZE32 |
Sykora Jaromir |
CZ Olomouc |
Goth |
DIS/17 |
5 |
10 |
9 |
DIS/11 |
10 |
7 |
6 |
3 |
6 |
|
56 |
7 |
CZE03 |
Munclinger Jiri |
CZ Olomouc |
Coriolis |
9 |
8 |
11 |
7 |
DIS/25 |
7 |
10 |
DIS/13 |
2 |
2 |
|
56 |
8 |
SVK50 |
Karolus Juraj |
SK Bratislava |
Coriolis |
8 |
DIS/12 |
9 |
3 |
9 |
9 |
8 |
7 |
DIS/10 |
4 |
|
57 |
9 |
SVK58 |
Reingraber Juraj |
SK Senec |
Coriolis |
3 |
11 |
8 |
11 |
5 |
DIS/13 |
11 |
DIS/15 |
9 |
9 |
|
67 |
10 |
SVK22 |
Kacala Peter |
SK Žilina |
Viperfish |
11 |
3 |
6 |
12 |
8 |
8 |
DIS/14 |
9 |
13 |
DIS/19 |
|
70 |
11 |
SVK41 |
Podhorna Gabriela |
SK Bratislava |
Coriolis |
7 |
10 |
12 |
8 |
13 |
12 |
DIS/17 |
12 |
DIS/17 |
10 |
|
84 |
12 |
SVK72 |
Heglas Peter |
SK Trenčín |
Nekst Round |
DIS/21 |
DIS/21 |
17 |
17 |
15 |
15 |
6 |
10 |
5 |
12 |
|
97 |
13 |
SVK80 |
Machata Peter |
SK Stupava |
Mach |
6 |
9 |
DIS/22 |
10 |
10 |
14 |
DIS/25 |
17 |
18 |
14 |
|
98 |
14 |
SVK49 |
Liska Miroslav |
SK Bratislava |
Coriolis |
14 |
14 |
13 |
15 |
DIS/22 |
5 |
DIS/19 |
16 |
12 |
11 |
|
100 |
15 |
SVK15 |
Berec Robert J. |
SK Bratislava |
Apsara |
15 |
17 |
14 |
DIS/20 |
14 |
16 |
12 |
DIS/18 |
11 |
17 |
|
116 |
16 |
SVK92 |
Medveczky Tomas J. |
SK Bratislava |
JIF 65 |
18 |
19 |
DIS/23 |
DIS/22 |
20 |
18 |
13 |
11 |
15 |
16 |
|
130 |
17 |
SVK73 |
Heglas Peter J. |
SK Trenčín |
Coriolis |
16 |
DIS/24 |
21 |
16 |
12 |
21 |
15 |
19 |
DIS/25 |
13 |
|
133 |
18 |
SVK56 |
Demeter Ivan |
SK Bratislava |
Coriolis |
20 |
20 |
15 |
13 |
17 |
DIS/25 |
20 |
14 |
14 |
DIS/25 |
|
133 |
19 |
SVK 60 |
Jozef Csörgö |
Galanta |
Coriolis |
19 |
18 |
19 |
18 |
21 |
19 |
18 |
DIS/20 |
16 |
DIS/25 |
|
148 |
20 |
SVK13 |
Cimo Alexander |
SK Stupava |
Coriolis |
13 |
15 |
16 |
14 |
16 |
25 |
25 |
25 |
DIS/25 |
DIS/25 |
|
149 |
21 |
SVK82 |
Medveczky Matej J. |
SK Bratislava |
JIF 65 |
DIS/22 |
DIS/22 |
20 |
19 |
19 |
17 |
16 |
21 |
19 |
18 |
|
149 |
22 |
SVK 70 |
Medveczky Juraj |
SK Bratislava |
Coriolis |
23 |
16 |
18 |
25 |
18 |
20 |
25 |
25 |
DIS/25 |
DIS/25 |
|
170 |
23 |
SVK 65 |
Medveczky Daniel J. |
SK Bratislava |
JIF 65 |
24 |
23 |
24 |
21 |
25 |
25 |
25 |
23 |
DIS/25 |
DIS/25 |
|
190 |
24 |
|
DNS/DNF = 25 |
|
|
DIS - Score Discarded/najhoršie 2 výsledky sa škrtaju |
|
|
žiaci |
|
|
|
|
|
|
|
neodštartoval/nedojazdil |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
You have no rights to post comments
Komentárov
JM
Peťo mrzí ma ten záver ktorý trochu narušil pohodu z opäť super zorganizovaného závodu čím ti chcem za nás všetkých ešte raz poďakovať .
Rozhodol som sa napísať pár riadkov ... každý nech si s toho zoberie čo uzná za vhodné....
Pravidlá sú, či sa to niekomu páči alebo nie, neoddeliteľnou súčasťou. Ak ich ovládam , a rátam s tým že ich ovládajú aj ostatný závodníci , tak v tomto prípade pravidlá predchádzajú kontaktom lodí pri závode . To je vlastne ich prvoradou funkciu keďže jachting je bezkontaktným športom. ale je to aj jeden z nástrojov ,ktorý keď ovládate , dokážete vo veľa situáciách použiť vo svoj prospech . Je to proste jedna z vecí ktoré vám možu pomôcť umiestniť sa v závode na lepšej pozícii ako kamarát stojaci vedľa vás na brehu alebo dokonca vyhrať celý závod ... a o to predsa na súťaži ide, nie? .
Áno , máme to ťažšie, pretože nie sme na lodi a na vzdialenosť , ktorá nás delí od lodí, je často ťažké vidieť a zhodnotiť situáciu, v ktorej sa lode nachádzajú . Sám som pri jednom štarte narazil do Romana Sejkoru , ktorý mal na ľavoboku prednosť a musel som urobiť trestné kolečko ,pretože pravidlá platia pre mňa ako účastníka závodu rovnako ako pre každého iného bez ohľadu na skúsenosti aké mám alebo bez ohľadu na pozície , na ktorých sa na závodoch umiestňujem.
Keď som sa k vám pridal minulý rok , rozhodovalo sa, či začnete jazdiť podľa závodných jachtingových pravidiel . Organyzátory pretekov s tým súhlasili a takisto sa to povedal o aj pred začiatkom závodu na Vývrati .A keďže nikto pred začatím závodu neprotestoval, znamená to, že každý jeden z účastníkov tým potvrdil , že sa pravidlami bude riadiť. Áno , jachtárske pravidlá sú jedny z najťažších športových pravidiel , aké som kedy videl ,ale nikto od vás nečaká, že ich budete vedieť celé naspamäť . Na druhej strane , naučiť sa aspoň to najzákladnejšie aby som vedel na ktorej strane lode sa nachádza ráhno mojej Hlavnej plachty a podľa toho mám prednosť alebo ju naopak musím dať ja , a v prípade , že spravím chybu tak potom musím za to znášať trest v podobe jednej trestnej otočky . ...
Myslím, že za rok by to mal zvládnuť každý , kto o to má aspoň trochu záujem . Preto ma teší, že veľa z vás si začína tieto pravidlá osvojovať a začínajú ich používať aj vo svoj prospech – presvedčil som sa o tom aj sám niekoľkokrát na vode pri poslednom závode , aj keď sa možno ešte stále bojíte zakričať si o svoje právo na plavbu. Ako Jirka povedal, neni to o tom že mame potrebu na niekoho kričať, ale keďže sme rozlezení po celom brehu a neviem či človek, ktorého sa to práve týka stojí kúsok odomňa, ta kričím aby som upozornil , že mám prednosť ... A o to viac ma teší ,že sú medzi vami ľudia , ktorým tozatial možno až tak nejde, ale napriek tomu majú snahu sa v tom zdokonalovať . Ale je tu druhá strana mince ... ked pri snahe vysvetliť problém ktorý nastal zaznie odpoveď ... mne je to aj tak jedno ... tak potom je na mieste otázka co ďalej . Či sa chcete posunúť na úroveň, na ktorej sa jazdí v okolitých štátoch ba dokonca na celom svete a budete pokračovať v tom, čo ste začali , alebo sa chcete vrátiť späť k systému , ktorý ste jazdili doteraz...
Je to na každom jednom z vás ... áno možno sa sem tam v zápale boja zvýši hlas a väčšina z vás na to nebola zvyknutá , a nezaručím vám že aj keď každý jeden z vás bude ovládať pravidlá tak už nebude dochádzať ku kolíziám a konfliktom ... ale môj názor je že za ten rok a pol čo s vami závodím ste sa posunuli o hodný kus smerom k závodnému jachtingu a bola by škoda to zahodiť .
Čo sa týka rozdelenia zavodnikov na dve skupiny – jasné, robí sa to, veď sme tak koniec koncov jazdili aj v Kútoch .. Ale rozdelenie podľa toho kto je lepši a kto horší, nie je podľa môjho názoru správne . Práve to že pretekár, ktorý nie je taký zbehlý v pravidlách a nemá také skúsenosti potrebuje jazdiť s ľuďmi, ktorí už čo to odjazdené maju , tým sa posúva na vysšiu úroveň (ak má ovšem záujem ) .
Dúfam že vás to neodradí a naďalej sa budeme stretávať na pretekoch v takom hojnom počte
Teším sa na vás na najbližšom preteku v Hrabove
Miloš
Sorry uz som nasiel :)
(som nejaky strateny
Petko kde sa da prihlasovat na Hrabovo? Bude niekto zakladat nove vlakno?
Diky J.
moje pretekárska začiatky v technickej oblasti boli v rallye, kde sa posádky stretávajú na trati v oveľa vyšších rýchlostiach a pri oveľa vyššej cene "náradia", ako je to pri lodiach. Preto sa pri registrácii musí každý pretekár preukázať platnou licenciou (dokladom o obsolvovaní školenia o pravidlách a technike spojenú so záverečnou skúškou) pretekára. Takéto školenia, napr.v Maďarsku, či Čechách majú veľmi vysokú úroveň, sú pozývaní poprední jazdci, ktorí vysvetľujú pravidlá a techniku jazdy.
Jedna vec je totiž pravidlá poznať (urobiť test), druhá vec je ich podvedome žiť.
Myslím, že ľudí, ktorí spôsobili tieto nezhody nebolo veľa (ak som to bol aj ja, tak sa ospravedlňujem) , no oplatilo by sa pre nich (a pre všetkých záujemcov) organizovať pred sezónou "jachtársky deň", kde by sa preberali pravidlá (aj s praktickým tréningom a skúškou), predstavili sa technické témy, teória trimovania, atď..
Myslím si, že by sa nejeden skúsený RC jachtár nechal pozvať za lektora.
Na záver by sa nemuseli vydávať licencie, len by si výsledky poznačila nejaká "centrálna autorita". Tým by sa riziko takýchto doleuvedených nepochopení minimalizovalo.
Aby som však len "nemudroval", rád budem spoluorganizáto rom takéhoto podujatia.
Pekný deň a dovidenia !
JM
A k závodu co proběhl. Bylo nás dost, ale já si přesto myslím, že bylo dobře, že jsme jeli dohromady!!! Ono stejně se startovní pole rozdělilo velmi rychle na dvě, případně 3 skupiny. A myslím, že pro méně zkušené je lépe jezdit se zkušenýma, protože daleko dřív zkušenosti nabydou. Takže, i kdyby se volilo znovu, zase bych byl pro to jet dohromady!!!
Jinak chybu udělá i nejzkušenější z nejzkušenějších , takže není třeba nikoho kamenovat, ale je třeba si spolu pohovořit, vysvětlit si situaci a vždy by měl být nějaký výsledek. Určitě je vžd jeden v právu, a druhý holt něco pokazil :-). Ono ty zatracený pravidla taky chrání majetek, představte si, a už jesm to viděl, že po prudkém nárazu došlo k proděravění lodi, a to jistě nikdo nechce.
Proto pojďme dál, to co bylo, bylo a snažme se všichni, aby příští závod byl lepší, a přistupujme k němu s vědomím, že jedeme na závody, a že holt jsou to závody. A jedeme ty závody hlavně pro ZÁBAVU!!!
Ahoj na Hrabovu v co největším počtu!!!
Otázkou je, koľko RGčkarov bude ochotných takýto priebeh súťaží akceptovať. Kedysi mi bolo povedané, že buď budeme RGčky jazdiť pre "zábavu" alebo chceme "vážne súťažiť " a potom sa budeme hádať a protestovať. Ešte že máme tie NSSky ...
PeterP úplný súhlas.Ja som nepísal,že netreba dodržiavať pravidlá,ale treba uznať pri toľkých súťažiacich je problém niekedy nájsť vlastnú plachetnicu a nie ešte náhodou do niekoho ťuknúť.Ja som preto navrhol spraviť dve skupiny,kde by aj rozhodcovia viac mohli venovať slabším pretekárom,vysv etľovať čo spravili zle a aký trest dostanú.Niektor ý tu už asi zabudli na svoje začiatky,keď sa cítia na viac tak nech to skúsia na medzinárodných súťažiac,len tam bi asi neboli na popredných umiestneniach.A k áno tak klobúk dole.
S pozdravom Jozef.