25.02.2018

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •


 

 finančne podporila v školskom roku 2015/2016
krúžok lodných modelárov a elektrotechnický krúžok v CVČ Bratislava I.
ďakujeme

obsah
prihlásenie

najnovšie komentované články
krátke správy
  • 07.08.2017 vymazaní: "inurim", "Ranbyrig", "toby47 ", "Ortric", "dionigi34"
  • 12.06.2017 vymazaní: "joomla", "Oswsnos"
  • 12.04.2017 vymazaní: "pirati", "Gctric", "he2ska"
  • 03.04.2017 vymazaní: "Cctic", "Gokric", "TimothyDag", "test"
  • 22.03.2017 vymazaní: "test", "Ferdinand xxxx"
  • 08.03.2017 opravené registrovanie nových prispievateľov
  • 01.03.-03.03.2017 patch Joomla
  • ...

 

Vývrat - 3. seriálová súťaž + výsledky

Tretia súťaž plachetníc RG-65 v sezóne  2016 sa opäť  uskutoční   na našej obľúbenej nádrži Vývrat pri Rohožníku, a to v sobotu  11. júna 2016. Počas predchádzajúcich ročníkov bolo na Vývrati vždy slnečno a horúco ( až príliš) , ale možno v duchu tohoročnej "tradície"  bude zase pršať. Tak sa pripravte na každú eventualitu   :-) 

Predpoveď počasia pre Vyvrat:

https://www.windyty.com/48.448/17.173?48.448,16.596,9

Program: 

9:00 - 9:45 Prezentácia

10:00 - 12:00  súťažné jazdy

12:00 - 13:00 obedná prestávka

13:00 - 16:00 súťažné jazdy

16:30 Vyhodnotenie súťaže a vyhlásenie výsledkov

Miesto konania:  hrádza vodnej nádrže Vývrat, pri Rohožníku

https://www.google.sk/maps/@48.4327711,17.1672075,17z

Prístup: v smere od Bratislavy  zo štátnej cesty  501 ( Kuchyňa - Rohožník) pred Rohožníkom odbočka doprava . Obočka je značená informačnou tabuľou.

Štartovné sa nevyberá. 

V lokalite sa dá parkovať autom.   K dispozícii je miestný bufet s cenovo dostupnou ponukou jedál a nápojov.

Prihlášky do súťaže prosíme zaslať napr.  prostredníctvom tejto stránky do termínu 7.6. 2016 ( utorok pred akciou). 

Tešíme sa na Vašu účasť. 

 

Výsledky doplnené 13.6.2016 

 

Dátum konania súťaže:   11.júna  2016,   Miesto:   vodná nádrž Vývrat, Rohožník,    Počasie: polooblačno,  teplota 20 - 24 0C, vietor 2-6m/s 

Rozhodcovia: Robert Berec st., Barborka Líšková

č.plachty meno   Model rozjazda 1 rozjazda 2 rozjazda 3 rozjazda 4 rozjazda 5 rozjazda 6 rozjazda 7 rozjazda 8 rozjazda 9 rozjazda 10   body spolu poradie
Sail No Name Club Boat/Hull Race 1 Race 2 Race 3 Race 4 Race 5 Race 6 Race 7 Race 8 Race 9 Race 10 Race 15 Total LESS Discards Score
SVK30 Gezo Milos SK Likavka Goth XP DIS/2 DIS/2 1 2 2 1 1 1 1 1   10 1
SVK40 Podhorny Peter SK Bratislava Nekst Round 1 6 5 1 1 6 2 DIS/8 DIS/8 3   25 2
CZE20 Sejkora Roman CZ Olomouc Coriolis 5 4 2 DIS/23 7 3 4 3 4 DIS/8   32 3
SVK77 Berec Peter SK Bratislava Coriolis 4 DIS/7 3 4 4 4 3 5 6 DIS/7   33 4
SVK16 Jankovic Jozef SK Likavka Goth 10 1 4 6 3 2 5 2 DIS/20 DIS/15   33 5
SVK37 Szaraz Juraj SK Galanta Ester 65 DIS/12 DIS/13 7 5 6 11 9 4 7 5   54 6
CZE32 Sykora Jaromir CZ Olomouc Goth DIS/17 5 10 9 DIS/11 10 7 6 3 6   56 7
CZE03 Munclinger Jiri CZ Olomouc Coriolis 9 8 11 7 DIS/25 7 10 DIS/13 2 2   56 8
SVK50 Karolus Juraj SK Bratislava Coriolis 8 DIS/12 9 3 9 9 8 7 DIS/10 4   57 9
SVK58 Reingraber Juraj SK Senec Coriolis 3 11 8 11 5 DIS/13 11 DIS/15 9 9   67 10
SVK22 Kacala Peter SK Žilina Viperfish 11 3 6 12 8 8 DIS/14 9 13 DIS/19   70 11
SVK41 Podhorna Gabriela SK Bratislava Coriolis 7 10 12 8 13 12 DIS/17 12 DIS/17 10   84 12
SVK72 Heglas Peter SK Trenčín Nekst Round DIS/21 DIS/21 17 17 15 15 6 10 5 12   97 13
SVK80 Machata Peter SK Stupava Mach 6 9 DIS/22 10 10 14 DIS/25 17 18 14   98 14
SVK49 Liska Miroslav SK Bratislava Coriolis 14 14 13 15 DIS/22 5 DIS/19 16 12 11   100 15
SVK15 Berec Robert J. SK Bratislava Apsara 15 17 14 DIS/20 14 16 12 DIS/18 11 17   116 16
SVK92 Medveczky Tomas J. SK Bratislava JIF 65 18 19 DIS/23 DIS/22 20 18 13 11 15 16   130 17
SVK73 Heglas Peter J. SK Trenčín Coriolis 16 DIS/24 21 16 12 21 15 19 DIS/25 13   133 18
SVK56 Demeter Ivan SK Bratislava Coriolis 20 20 15 13 17 DIS/25 20 14 14 DIS/25   133 19
SVK 60 Jozef  Csörgö Galanta Coriolis 19 18 19 18 21 19 18 DIS/20 16 DIS/25   148 20
SVK13 Cimo Alexander SK Stupava Coriolis 13 15 16 14 16 25 25 25 DIS/25 DIS/25   149 21
SVK82 Medveczky Matej J. SK Bratislava JIF 65 DIS/22 DIS/22 20 19 19 17 16 21 19 18   149 22
SVK 70 Medveczky Juraj SK Bratislava Coriolis 23 16 18 25 18 20 25 25 DIS/25 DIS/25   170 23
SVK 65 Medveczky Daniel J. SK Bratislava JIF 65 24 23 24 21 25 25 25 23 DIS/25 DIS/25   190 24
  DNS/DNF = 25     DIS - Score Discarded/najhoršie 2 výsledky sa škrtaju     žiaci            
  neodštartoval/nedojazdil                              

 

Komentárov  

 
#42 Meczky70 2016-06-21 01:34
Nech sa páči, pridal som do galérie aj ostatné fotky z Vývrate.
JM
 
 
#41 Merlon 2016-06-17 15:21
Ahojte .
Peťo mrzí ma ten záver ktorý trochu narušil pohodu z opäť super zorganizovaného závodu čím ti chcem za nás všetkých ešte raz poďakovať .
Rozhodol som sa napísať pár riadkov ... každý nech si s toho zoberie čo uzná za vhodné....
Pravidlá sú, či sa to niekomu páči alebo nie, neoddeliteľnou súčasťou. Ak ich ovládam , a rátam s tým že ich ovládajú aj ostatný závodníci , tak v tomto prípade pravidlá predchádzajú kontaktom lodí pri závode . To je vlastne ich prvoradou funkciu keďže jachting je bezkontaktným športom. ale je to aj jeden z nástrojov ,ktorý keď ovládate , dokážete vo veľa situáciách použiť vo svoj prospech . Je to proste jedna z vecí ktoré vám možu pomôcť umiestniť sa v závode na lepšej pozícii ako kamarát stojaci vedľa vás na brehu alebo dokonca vyhrať celý závod ... a o to predsa na súťaži ide, nie? .
Áno , máme to ťažšie, pretože nie sme na lodi a na vzdialenosť , ktorá nás delí od lodí, je často ťažké vidieť a zhodnotiť situáciu, v ktorej sa lode nachádzajú . Sám som pri jednom štarte narazil do Romana Sejkoru , ktorý mal na ľavoboku prednosť a musel som urobiť trestné kolečko ,pretože pravidlá platia pre mňa ako účastníka závodu rovnako ako pre každého iného bez ohľadu na skúsenosti aké mám alebo bez ohľadu na pozície , na ktorých sa na závodoch umiestňujem.
Keď som sa k vám pridal minulý rok , rozhodovalo sa, či začnete jazdiť podľa závodných jachtingových pravidiel . Organyzátory pretekov s tým súhlasili a takisto sa to povedal o aj pred začiatkom závodu na Vývrati .A keďže nikto pred začatím závodu neprotestoval, znamená to, že každý jeden z účastníkov tým potvrdil , že sa pravidlami bude riadiť. Áno , jachtárske pravidlá sú jedny z najťažších športových pravidiel , aké som kedy videl ,ale nikto od vás nečaká, že ich budete vedieť celé naspamäť . Na druhej strane , naučiť sa aspoň to najzákladnejšie aby som vedel na ktorej strane lode sa nachádza ráhno mojej Hlavnej plachty a podľa toho mám prednosť alebo ju naopak musím dať ja , a v prípade , že spravím chybu tak potom musím za to znášať trest v podobe jednej trestnej otočky . ...
Myslím, že za rok by to mal zvládnuť každý , kto o to má aspoň trochu záujem . Preto ma teší, že veľa z vás si začína tieto pravidlá osvojovať a začínajú ich používať aj vo svoj prospech – presvedčil som sa o tom aj sám niekoľkokrát na vode pri poslednom závode , aj keď sa možno ešte stále bojíte zakričať si o svoje právo na plavbu. Ako Jirka povedal, neni to o tom že mame potrebu na niekoho kričať, ale keďže sme rozlezení po celom brehu a neviem či človek, ktorého sa to práve týka stojí kúsok odomňa, ta kričím aby som upozornil , že mám prednosť ... A o to viac ma teší ,že sú medzi vami ľudia , ktorým tozatial možno až tak nejde, ale napriek tomu majú snahu sa v tom zdokonalovať . Ale je tu druhá strana mince ... ked pri snahe vysvetliť problém ktorý nastal zaznie odpoveď ... mne je to aj tak jedno ... tak potom je na mieste otázka co ďalej . Či sa chcete posunúť na úroveň, na ktorej sa jazdí v okolitých štátoch ba dokonca na celom svete a budete pokračovať v tom, čo ste začali , alebo sa chcete vrátiť späť k systému , ktorý ste jazdili doteraz...
Je to na každom jednom z vás ... áno možno sa sem tam v zápale boja zvýši hlas a väčšina z vás na to nebola zvyknutá , a nezaručím vám že aj keď každý jeden z vás bude ovládať pravidlá tak už nebude dochádzať ku kolíziám a konfliktom ... ale môj názor je že za ten rok a pol čo s vami závodím ste sa posunuli o hodný kus smerom k závodnému jachtingu a bola by škoda to zahodiť .
Čo sa týka rozdelenia zavodnikov na dve skupiny – jasné, robí sa to, veď sme tak koniec koncov jazdili aj v Kútoch .. Ale rozdelenie podľa toho kto je lepši a kto horší, nie je podľa môjho názoru správne . Práve to že pretekár, ktorý nie je taký zbehlý v pravidlách a nemá také skúsenosti potrebuje jazdiť s ľuďmi, ktorí už čo to odjazdené maju , tým sa posúva na vysšiu úroveň (ak má ovšem záujem ) .
Dúfam že vás to neodradí a naďalej sa budeme stretávať na pretekoch v takom hojnom počte
Teším sa na vás na najbližšom preteku v Hrabove
Miloš
 
 
#40 Reingraber 2016-06-17 12:18
Citovanie Reingraber:
Caute k danej rozbehnutej teme sa nebudem vyjadrovat.
Petko kde sa da prihlasovat na Hrabovo? Bude niekto zakladat nove vlakno?
Diky J.

Sorry uz som nasiel :)
(som nejaky strateny ;-)
 
 
#39 Reingraber 2016-06-17 12:08
Caute k danej rozbehnutej teme sa nebudem vyjadrovat.
Petko kde sa da prihlasovat na Hrabovo? Bude niekto zakladat nove vlakno?
Diky J.
 
 
#38 Meczky70 2016-06-17 11:43
Zdravím,
moje pretekárska začiatky v technickej oblasti boli v rallye, kde sa posádky stretávajú na trati v oveľa vyšších rýchlostiach a pri oveľa vyššej cene "náradia", ako je to pri lodiach. Preto sa pri registrácii musí každý pretekár preukázať platnou licenciou (dokladom o obsolvovaní školenia o pravidlách a technike spojenú so záverečnou skúškou) pretekára. Takéto školenia, napr.v Maďarsku, či Čechách majú veľmi vysokú úroveň, sú pozývaní poprední jazdci, ktorí vysvetľujú pravidlá a techniku jazdy.
Jedna vec je totiž pravidlá poznať (urobiť test), druhá vec je ich podvedome žiť.

Myslím, že ľudí, ktorí spôsobili tieto nezhody nebolo veľa (ak som to bol aj ja, tak sa ospravedlňujem) , no oplatilo by sa pre nich (a pre všetkých záujemcov) organizovať pred sezónou "jachtársky deň", kde by sa preberali pravidlá (aj s praktickým tréningom a skúškou), predstavili sa technické témy, teória trimovania, atď..
Myslím si, že by sa nejeden skúsený RC jachtár nechal pozvať za lektora.
Na záver by sa nemuseli vydávať licencie, len by si výsledky poznačila nejaká "centrálna autorita". Tým by sa riziko takýchto doleuvedených nepochopení minimalizovalo.

Aby som však len "nemudroval", rád budem spoluorganizáto rom takéhoto podujatia.

Pekný deň a dovidenia !
JM
 
 
#37 Munda 2016-06-16 18:10
Původně jsem nechtěl ani reagovat, ale tak nějak, zkusím, jako nezávislý a nestranný pár glos. Hučení, volání a jak to ještě nazvat je zcela normální jev na všech závodech plachetnic. Volají ti, co jsou přesvědčeni, že mají právo přednosti v jízdě, ne proto, že by chtěli na někoho křičet, ale proto, aby upozornili na své právo. Není to nic "usulfátorskýho " je to jen a pouze upozornění, aby ti co právo jízdy nemají aby VČAS mohli reagovat a umožnit hladké projetí tomu, kdo přednost v jízdě má.
A k závodu co proběhl. Bylo nás dost, ale já si přesto myslím, že bylo dobře, že jsme jeli dohromady!!! Ono stejně se startovní pole rozdělilo velmi rychle na dvě, případně 3 skupiny. A myslím, že pro méně zkušené je lépe jezdit se zkušenýma, protože daleko dřív zkušenosti nabydou. Takže, i kdyby se volilo znovu, zase bych byl pro to jet dohromady!!!
Jinak chybu udělá i nejzkušenější z nejzkušenějších , takže není třeba nikoho kamenovat, ale je třeba si spolu pohovořit, vysvětlit si situaci a vždy by měl být nějaký výsledek. Určitě je vžd jeden v právu, a druhý holt něco pokazil :-). Ono ty zatracený pravidla taky chrání majetek, představte si, a už jesm to viděl, že po prudkém nárazu došlo k proděravění lodi, a to jistě nikdo nechce.
Proto pojďme dál, to co bylo, bylo a snažme se všichni, aby příští závod byl lepší, a přistupujme k němu s vědomím, že jedeme na závody, a že holt jsou to závody. A jedeme ty závody hlavně pro ZÁBAVU!!!
Ahoj na Hrabovu v co největším počtu!!!
 
 
#36 PeterP 2016-06-16 10:18
Pre Ladous: Samozrejme viac rozhodcov s dostatočnou odbornosťou a autoritou by situácii pomohlo. Tu však nejde ani tak o spravodlivý priebeh ... Ty dobre vieš, prečo českým NSSkarom vadí účasť "sbornej komandy" na pretekoch. Bol som kedysi pozrieť na medzinárodnej súťaži rýchlostných plachetníc, kde bolo rozhodcov dosť a aj tak pretekári po sebe "hučali" a boli stále protesty. Neviem, či je to nevyhnutnou daňou za zvýšenie výkonnostnej úrovne pretekov.
Otázkou je, koľko RGčkarov bude ochotných takýto priebeh súťaží akceptovať. Kedysi mi bolo povedané, že buď budeme RGčky jazdiť pre "zábavu" alebo chceme "vážne súťažiť " a potom sa budeme hádať a protestovať. Ešte že máme tie NSSky ... :-)
 
 
#35 ladous 2016-06-15 23:30
I při vyšším počtu modelů lze dohlédnout na spravedlivý průběh, jen to chce větší počet rozhodčích, což je obecně problém.
 
 
#34 PeterP 2016-06-15 17:25
Ja som to pochopil. Tiež si s odstupom času myslím, že keby sme na Vyvrati jazdili na dve skupiny, tak ako v Kútoch, bolo by možno menej kolizii a aj menej konfliktov. "Slabšie" lode by sa vytriedili do "B" skupiny. Všetci by sme urobili o polovicu menej rozjazd, ale to mi nepríde až tak veľká daň. Minulý rok v Komárne sa kvôli nepriaznivému bezveternému počasiu odjazdili len tri rozjazdy, a aj tak sme boli spokojní.
 
 
#33 Dodomodelar 2016-06-15 15:14
Dobrý deň!
PeterP úplný súhlas.Ja som nepísal,že netreba dodržiavať pravidlá,ale treba uznať pri toľkých súťažiacich je problém niekedy nájsť vlastnú plachetnicu a nie ešte náhodou do niekoho ťuknúť.Ja som preto navrhol spraviť dve skupiny,kde by aj rozhodcovia viac mohli venovať slabším pretekárom,vysv etľovať čo spravili zle a aký trest dostanú.Niektor ý tu už asi zabudli na svoje začiatky,keď sa cítia na viac tak nech to skúsia na medzinárodných súťažiac,len tam bi asi neboli na popredných umiestneniach.A k áno tak klobúk dole.
S pozdravom Jozef.
 

You have no rights to post comments