15.12.2018

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •


 

 finančne podporila v školskom roku 2015/2016
krúžok lodných modelárov a elektrotechnický krúžok v CVČ Bratislava I.

ďakujeme


Môže vás zaujímať:  Magnetický vypínač.

Koniec sezóny RG 2018

   Keď som po preteku konečne večer dorazil domov, bol som unavený ako kôň. Ani som nevybalil loď a vercajch z auta - Nechám to na zajtra. Boleli ma plecia, hlavu som mal vymetenú, telom mi lomcoval nepokoj.

Nie, nechytil som to na Štrkovci. Štrkovec bol iba bodkou, sladkým bonbónikom za odmenu po jesenných prácach na našej záhradke. Tak to bolo!

    Na posledný seriálový pretek som sa veľmi - veľmi tešil. Už od Regaty Istropolitany. Napriek predpovediam o možnom daždi a rozfúkaní sa vetra až v nasledujúci deň, dážď vôbec neprišiel a vietor? - každý vie, že v Bratislave vietor predpovedať netreba, lebo tam fúka stále.

Ale jedna predpoveď predsa len vyšla: Že na štarte bude viac ako 30 lodí. A tak sa aj stalo: 33 lodí rovnakej kategórie v plnej paráde. Boli ste už na takej modelárskej súťaži? Absolútne nie!

Bez "zahraničných" účastníkov by to samozrejme nešlo. Česká výprava bola pomerne veľká - patrí im vďaka. A treba dodať, že bola nielen pomerne veľká, ale aj nadpomerne úspešná.

Slovenská ekipa ale v hanbe neostala. Podával som ruky na všetky strany (a objatia pre dievčatá). Kamaráti, skalní účastníci, známe tváre. Niektorých som opäť videl po dlhšom čase, čo ma skutočne potešilo. Niektorí ale s pretekaním skončili (asi?, bohužiaľ?). Márne ich vyzerám, na jazyku mám ich meno, v ruke čaká stisk. Možno predsa prídu.

    Pretekanie:

    Losovanie rozhodlo o rozdelení lodí do prvých dvoch rozjazd. Ďalšie delenie už záviselo len od umiestnenia v predchádzajúcej rozjazde. Jazdilo sa do trojuholníka, na čo sme asi najviac zvyknutí. Zároveň to viac vyhovovalo pre bezpečnú jazdu 16 až 17 lodí súčasne. Bežným "zamotaninám" lodí pri štarte a pri bójkach sa ale úplne vyhnúť nedá nikdy. Hlavne, keď prídu tie úžasné a neočakávané poryvy vetra - to je pastva pre divákov a kolegov škodoradostníkov.

    Keď na trojuholník, ako som písal, zvyknutí sme, tak na trojuholník z piatich bójek veru nie. Húpali sa na hladine a mávali nám zástavkami vo všetkých farbách dúhy. Prekvapenie sa ale vysvetlilo.

Tri bójky vpravo slúžili ako operatívny prepínač tvaru trate podľa aktuálneho smeru a sily vetra. Tak sa aj trochu prepínalo, veľa dotazovalo na momentálnu polohu prepínača, ale našťastie málo mýlilo pri jazde. Hurá - dúhový prepínač sa osvedčil.

    Jazda v skupinách poskytuje viacero výhod. Najpodstatnejšou je možnosť striedania rozhodcov a odpočtárov - tých, ktorí idú na vodu, s tými, ktorí momentálne nejazdia. No a možno sa v takej prestávke aj najesť, dať si kávu v stánku, konečne si odskočiť, doladiť loď, alebo sa jednoducho stať divákom.

Páni, tí, ktorí ste sa ešte nerozhodli, ale uvažujete, prosím vás, postavte si "ergéčko", nech je nás viac a nech sú prestávky!

    Štart, cieľ - trúba, štart, cieľ -ta -ta -guľomet -ta -ta, posledný náboj - koniec! Koniec sezóny. Ešte fotenie, ešte počkať na výsledky. Ale už vážne: Ad revidendum 2019!

 

Oto

 

Komentárov  

 
#2 pberki 2018-10-25 11:45
Vďaka Oto,
ako obyčajne veľmi osviežujúce čítanie.
Peter
 
 
#1 PeterP 2018-10-24 13:00
Opäť reportáž potešila. Ďakujem :-)
 

You have no rights to post comments