01.12.2024

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •

OZ YODA je v zlikvidované a vymazané. Server yoda.sk je zrušený. Server nss.yoda.sk je prenesený do nss.rg65.sk.

Stavebné pravidlá RG 65

Medzinárodné pravidlá:

Medzinárodné pravidlá prevzané zo servera rg65.com:

 

Nemecké pravidlá 2012: rg-65.de Doplnené 09.02.2016:

 

Preklad nemeckých pravidiel zo servera rc-station.de (preklad A. Č.):

PRAVIDLÁ TRIEDY RG65-OPEN

Preambula

RG65 Open je otvorená konštrukčná trieda, v ktorej je zohľadnené:
- jeden monotrup s dĺžkou 650 mm,
- pohon výlučne plachtami,
- plocha plachiet je max. 0,225 m2,
- výška sťažňa je max. 110 cm.

Konštrukčné obmedzenia a pravidlá.

1 Všeobecne
1.1 Pravidlá triedy sú "otvorené", tzn. je povolené všetko, čo nie je predpísané, alebo zakázané.
1.2 Všetky lode, ktoré sú postavené podľa medzinárodných pravidiel RG65 sú oprávnené k štartu v regate RG65 Open.

2 Trup
2.1 Povolené sú len monotrupy.
2.2 V zmysle medzinárodných pravidiel triedy smie byť dĺžka trupu max 650 mm (+5mm tolerancia). Predpísaný nárazník, min. 5 mm, smie dĺžku trupu prekročiť, ale celková dĺžka nesmie prekročiť 655mm. Kormidlo nesmie prečnievať mimo obrys trupu. Kýl aj kormidlo musia byť umiestnené v osi trupu. Kýl nesmie byť pohyblivý, kormidlo sa smie hýbať len v jednej osi.
2.3 Vybrania v trupe (drážky, negatívny profil dna, konkávy) v pozdĺžnej osi nesmú byť hlbšie ako 3 mm.
2.4 Na špici trupu musí byť nárazník z pružného materiálu s hrúbkou min 5 mm a výškou podľa špice, avšak min 40 mm.

3 Oplachtenie
3.1 Sťažeň nesmie byť vyšší ako 110 cm od paluby. Do výšky sťažňa sa nepočíta kohútik (veterná ružica, "korouhev").
3.2 V základnej pozícii plachiet (pritiahnuté) nesmú žiadne diely oplachtenia prečnievať cez obrys paluby.
3.3 Profil sťažňa a spír je voľný, ale ich prierez nesmie prečnievať cez kruh o priemere 12 mm.

4 Plachty
4.1 Druh plachiet v jednej sade oplachtenia je voľný. Materiál plachiet je ľubovoľný, nie sú povolené pevné "krídla". Plachty sa musia dať zrolovať do trubičky s priemerom 30 mm.
4.2 Plocha plachiet smie byť max. 0,225 m2.
4.3 Pre preteky sú povolené tri sady plachiet - A, B, C. Plocha žiadnej sady nesmie presiahnuť 0,225 m2. Voľba plachiet pri pretekoch musí byť písomne deklarovaná v deň pretekov. Počas pretekov je možné v jednom dni použiť len jednu sadu plachiet.

Poznámka: Nemecké národné pravidlá neobsahujú všetko, prečítajte si prosím medzinárodné pravidlá. Preklad časom doplním. marian_r

Doplnené 30.01.2013:

Bod 4.3 nemeckých pravidiel:

... Počas pretekov je možné v jednom dni použiť len jednu sadu plachiet.

je v rozpore s medzinárodnými pravidlami.

7 REMOTE CONTROL EQUIPMENT
7.1 General
Radio systems with 2 (two) control functions shall be used. One function will act only on the rudder, and the other will act only on the sheets.
During the races of the day, one will use only the declared rigs, one keel (with its ballast) and one rudder.

"declared rigs", je použité množné číslo. Podľa mňa sa môžu striedať všetky 3 typy oplachtenia ak sú registrované do súťaže.

Nesmie sa meniť kýl+závažie.

Nesmie sa meniť kormidlo.

7.2 Replacements
No component of the boat nor its equipment, except the batteries of the equipment of radio, shall be replaced during the races of the day, except if the element to be replaced is broken or lost during the event and that the ODD considers that this breakage or loss is really fortuitous and accidental. There is no restriction about replacement of RC equipment batteries during the races of the day.

Žiadna časť lode a žiadna jej časť okrem batérií nesmie byť menená. Výnimkou sú časti stratené alebo poškodené počas súťaže. Strata alebo poškodenie musí byť zapríčinené náhodnou udalosťou.

Podľa mňa toto implicitne predpokladá že sa nesmie meniť ani kompletná loď. marian_r

 

Výpočet plochy plachiet podľa rg65.com

kosatka hlavná plachta
G = g x b0 / 1.5 A = (B0 + B1) x Z / 2
H = V1 x b1 / 2 B = (B1 + B2) x Y / 2
I = (b1 + b2) x (V - V1) / 2 C = (B2 + B3) x X / 2
J = (b2 + b3) x U / 2 D = (B3 + B4) x W / 2
K = (b3 + b4) x T / 2 E = G4 x G1 / 1.5
L = j x b6 / 1.5 F = B0 x G / 1.5
M = j2 x b5 / 1.5 * = 0 pre G2 <= 2 mm
kosatka = G + H + I + J + K + L + M hlavná_plachta = A + B + C + D + E + F
plocha_plachiet = kosatka + hlavná_plachta

Výpočet plochy plachiet podľa rg-65.de

Pre korektné premeranie plachiet ich treba rozdeliť na lichobežníky a trojuholníky a segmenty kruhu. Jednotlivé plochy sa spočítajú:
Lichobežník: (B1+B2) x h / 2
Trojuholník: B1 x h / 2
Kruhový segment: B x h / 1.5
Ak niektorá strana lichobežníka má zaoblenie viac ako 2 mm, treba túto plochu počítať ako kruhový segment.

Označenie triedy.
Znak triedy by mal byť najmenej 40 mm veľký, umiestnený vo vrchole hlavnej plachty.

Registračné číslo.


Označenie štátu.
Označenie štátu by malo byť vysoké 40 mm. Na domácich súťažiach predbežne označenie štátu usporiadatelia nevyžadujú (stav september 2012).

Umiestnenie označení na plachtách podľa rg65.com



 

Na záver.
Pravidlá triedy nebudú v priebehu sezóny menené. Prípadné zmeny budú účinné až od nasledujúcej sezóny. Lode ktoré boli zhotovené a klasifikované počas platnosti starých pravidiel, majú právo štartovať aj v ďalších sezónach, pri platnosti nových pravidiel.

Komentárov  

 
#12 smith-polymers 2021-06-22 16:33
@Dodomodelar

Nie neurazim sa. Aj toto je názor čo si napísal. Plne akceptovateľný. Síce spôsob, ako si ho prezentoval nie je v súlade s tým ako som ja svoje poznatky uviedol, ale ale možno to vyvolá na tomto portály ruch a debatu.

Pravdu povediac... Peťo Podhorný investoval svoj čas a myšlienky do reportáže z Vývratu. A nie bars akú reportáž vytvoril.

Nikto okrem dvoch ani necekol a nepodakoval mu, že tak detailne popísal celé dianie, za čo si zaslúži aspoň jeden like a o organizovaní ani nehovoriac.

A že ku mne podobný?...ku komu ma prirovnávas,ak ma ani nepoznáš? HM?

S pozdravom

Peter Kováč (SVK69)
 
 
#11 Dodomodelar 2021-06-22 16:16
smith-polymers
A ak nechodia, tak ich číslo plachiet je bezvýznamné, hoci by sa dali vymazať a reorganizovat čísla.
Vieš čo Ti poviem ruš čísla tam,kde si ty niečo zakladal.Máš ambície tak si založ skupinu súťažiacich maníkov a rozvýjajte sa.Táto skupina bola pôvodne dobrá partia pokiaľ sa tam nepridali tebe podobný.Neber to ako urážku ale ak cítíš,že máš ambície nech sa páči,založ si svoju skupina a tam rob čo uznáš za vhodné.
S pozdravom Jozef
 
 
#10 smith-polymers 2021-06-22 15:38
A ešte voľačo.

Máme 83 registrovaných čísiel plachiet. To je komunita, s čím sa malo štátov môže pisit.
Bolo by dobré, ak by sa všetci kontaktovali s prozaickou otázkou...prečo nechodia na preteky. Neviem, že v minulosti ste akú mali účasť na pretekoch, myslím tým do roku 2019- ten bol ešte reálny.

A ak nechodia, tak ich číslo plachiet je bezvýznamné, hoci by sa dali vymazať a reorganizovat čísla.

Kvalita radšej ako kvantita.
Mojím cieľom nie je revolúciu robiť, na to nemám právo. Cieľom je skvalitniť celok a hlavne zosustredit tých, ktorých baví RG65 a súťaženie v tejto peknej kategórie.

Táto stránka nemá chybu. Ten enthusiasmus ako začala (veľa článkov stavby, nápady...atď.), bolo by dobré ju podporiť. A na to je nutná komunikácia medzi tými, ktorý chodia na preteky.
 
 
#9 smith-polymers 2021-06-22 15:17
PS: Česká republika a aj Maďarsko už sú členmi.
 
 
#8 smith-polymers 2021-06-22 15:16
V prípade, ak by sa niekto z nás rozhodol zúčastniť sa medzinárodnej regaty.
Aby to nebolo tak, že napríklad ak chceme ísť na IOM M alebo 10R do Nemecka, Švajčiarska, Chorvátska, Talianska atď. Súťaže, nakoľko zatiaľ Slovensko nie je členom IRSA ( medzinárodná asociácia rádiom riadených plachetníc), tak sa len pozerať môžeme ísť.
Je to to isté ako Naviga. Len na celosvetovej úrovni a patrí pod celosvetovú organizáciu plachtarskych športov...World Sailing.
 
 
#7 marian_r 2021-06-22 14:55
Na čo by to bolo dobré?
 
 
#6 smith-polymers 2021-06-22 14:27
Bude debata :)

Ďalšia vec... Registrácia krajiny do RG65 svetovej organizácie.

Preberme aj túto tému.
 
 
#5 PeterP 2021-06-22 13:52
V princípe sa dá len súhlasiť s tým, čo navrhuješ. Otázka je kto to zabezpečí. Ako si si všimol, personálne a organizačné zabezpečenie súťaže je na čisto dobrovoľnej báze. Fungujeme takto takmer 10 rokov. Nikto doteraz nič nemeral a išlo to. Časť ľudí, za ktorými mi je ľúto, prestala jazdiť kvôli "zvadám" počas jazdenia. Nerád by som kvôli povinnému meraniu lodí a plachiet odradil nejakých organizátorov súťaží. A to len preto, lebo nebudú mať možnosť toto zabezpečiť. Verím, že v iných kategóriach je premeriavanie dôležité. U nás je "tradíciou" spoliehanie sa na fairplay. S dooznačením kosatiek by som súhlasil.
 
 
#4 smith-polymers 2021-06-22 12:57
Ja osobne si myslím, že mali by sme čas na to aby sme tieto veci predebatili.
Nejedná sa o to, že zrazu by sme niekomu zakazovali jazdiť, lebo nemá dopísane čísla na plachtach a pod.
Len pripomenúť niektoré stavebné fakty. Popísané kosatky sú pre dobro samotného skippera -lepsia orientácia a pre rozhodcu v istých nejasných prípadoch aby mal možnosť správne rozhodnúť čo a ako riešiť situáciu (start, znaky a pod.) Uznáte, že ak sú lode nahromadené v zakryti na štarte, rozhodca ťažšie vie rýchlo reagovať... prednost, predčasný start, trestné kolá atď.

Prípadne si dajme úlohu na zimu, že každý si dokončí plachty podľa pravidiel. Meracku/kaliber na dlzku trupov viem vyrobít. To je detail. Meranie plachiet je samozrejme oriešok ohľadne času. To sa musíme spoľahnúť zatiaľ na fair play.

Nejedná sa o to aby sme sa navzájom otravovali, je to preventívna vec.

Vonku pravidlá berú vážne, aj keď pre nich je to zábava a koníček taktiež.

V kazdej súťažnej kategórii sú isté stavebné pravidlá, ktoré sa kontrolujú. Je to vec prístupu organizátora a pretekárov aby si na to zvykli a aby sa z toho stala rutina.
 
 
#3 PeterP 2021-06-22 12:26
Môžeme sa o tom v Košiciach pobaviť. V každom prípade nie som za nejaké prísne reštrikcie typu "nemáš správne označené plachty, tak nesúťažíš". Stále mám za to, že jazdíme hlavne pre zábavu. Keď niekto pôjde na Majstrovstvá sveta, tak je na jeho osobnej zodpovednosti, aby mal loď podľa pravidiel. Čo sa týka merania trupov a plachiet pred pretekmi, ak nejaký organizátor závodov ma na to čas, prosím. Ale ja sa s tým momentálne zapodievať neplánujem. Aj tak majú najväčší konkurenti lode a plachty z jedného zdroja 8-)
 

You have no rights to post comments