05.10.2024

Tento server používa cookies. Ak nesúhlasíte s cookies, pozerajte prosím na základe nariadenia EÚ iné stránky.

• Hľadá sa webmaster pre túto stránku. Informácie - mail dole. •

OZ YODA je v zlikvidované a vymazané. Server yoda.sk je zrušený. Server nss.yoda.sk je prenesený do nss.rg65.sk.

Ako pokračovali a pokračujú RG65 na Slovensku.

Po prvých správach o novej kategórii plachetničiek v modelárskych kruhoch SK sa ozval Peter Mikulka s dvoma trupmi RG 65. Jeden bol Apsara, druhý Columbina. Apsara má krajšie tvary, tak sme si podaktorí objednali Apsary. Motivoval nás aj swing rigg. Miesto všetkých "šnúrok" na JIFe bol pre upevnenie a ovládanie potrebný len jeden "špagát" rovno od serva.

 

Prvé preteky, resp. skúšobné jazdy ukázali prevahu JIFov, ale asi len vďaka vyjazdenosti a skúsenostiam s trimom skiperov. Prvé poriadne preteky boli na IR 2011. Tam sa objavil aj prvý trup ALCARAVAN od Canibalboat. Kopyto odfrézoval Peter Machata. Urobil aj formu a vylaminoval prvé trupy. Dnes s ním jazdí Ondro Šauša, Peter Podhorný s ním odjazdil polovicu sezóny.

APSARA

APSARA

 

ALCARAVAN

ALCARAVAN

 

Hľadanie a vývoj pokračovali ďalej. Po niekoľkých pokusoch Peter Machata vypiloval svojho Mach1, ktorý úspešne konkuroval ostatným lodičkám. V strede sezóny prišli obaja PM a MP (Peter Machata a Mikulka Peter) s novým trupom Coriolis. Že je k svetu potvrdili aj výsledky z IR 2012, kde sa tieto lode pekne umiestnili. Prvý s touto lodičkou pekvapil Juro Karolus, potom Matúš Machata na pretekoch v Lozorne, kde napriek svojej nepozornosti skončil na druhom mieste, keď "vypustil" niektorú z rozjázd. Peter Podhorný svoj Coriolis vybavil swing riggom a aj s touto loďou je víťazom seriálu.

Nesmieme zabudnúť na Milana Sedláčka,ktorý z nášho seriálu urobil medzinárodný seriál, a so svojou lodičkou (tiež vlastnej úpravy, konštrukcie) siahal na prvé miesto v seriáli.

 

MACH1

MACH1

 

CORIOLIS

CORIOLIS

Komentárov  

 
#1 marian_r 2013-01-18 10:30
Jack

Veľmi dobrý článok, Alexander! Budem rád, keď o novinkách budeš písať ďalej. Hľadal som tiež, čo je nového v stavbe RG65, resp. čo sa chystá pre rok 2013. Bohužiaľ nie som angličtinár, čo ma veľmi obmedzuje. Čo som ale vyčítal je, že sa zvyšuje výtlak lode na 1 kg. Domýšľam si, že pri takomto výtlaku sa lepšie pracuje so zmenami závažia (kýlu) pre prispôsobenie sa rôznej sile vetra.Edit Comment
 

You have no rights to post comments